Opowiadania grupowe - forum Depesza

Opowiadania grupowe

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-01-17 15:53:51

Arbalester
Szeryf Depeszy
Windows 7Chrome 71.0.3578.98

Laevheim pod lupą

kSmTvGT.jpg

0TvgM67.png

Przestworza (Svahildr):

  • arar - latający statek

  • sidr - esencja nieśmiertelności

Śródziemie (Vanhildr):

  • Inir - Dar Dwojga

  • ytteravull - charakterystyczne dla Ra'varu wełniane odświętne okrycie wierzchnie, plecione wiele miesięcy, będące świadectwem umiejętności oraz statusu poprzez używanie barwionej wełny. Ilość kolorów, wzorów i skomplikowanych plecień jest wprost proporcjonalna do zamożności i otrzymywanego szacunku

  • prästini - nazwa Ra'varczyków na osoby zajmujące się świątynią, od zwykłych sprzątaczy po kapłanów.

  • fundarstaður - budowla o funkcji charakterystycznej dla Ra'varu - każde miasto i wioska posiada przynajmniej jedne taki w swoich granicach. Ludzie tam razem piją, jedzą, dyskutują, podejmują decyzje, świętują śluby i opłakują zmarłych. Są wznoszone na planie ośmioboku z centralnie umieszczonym, wielkim paleniskiem.

Głębiny (Hjalhildr):

  • var - magiczne kryształy, dające szmaragdowy blask




S4BELQR.png

Artefakty: (przedmioty, które wytwarzali bogowie lub przelali w nie swoją magię)

  • korona Aarin - artefakt mający obdarzać skrzydłami oraz nieśmiertelnością. Bardzo niestabilny po boskiej ingerencji.

Przedmioty magiczne: (obiekty stworzone przez ludzi, głównie magów lub alchemików)

  • amulet jor - talizman umożliwiający kontakt interpersonalny poprzez objawienie się komuś w taflach (szkła, lustra, wody). Głos przebija się dopiero po nawiązaniu kontaktu.

  • teleportacja - najczęściej używa się do tego ram: luster, obrazów, łuków. Lustra potrzebują bliźniaczej ramy, obraz może przenieść w namalowane miejsce, jeśli po drugiej stronie jest obraz przedstawiający pierwotne miejsce, z którego się wyrusza. Łuki również potrzebują swego bliźniaczego odpowiednika i służą jako fundamenty portali. Te przedmioty przenoszą dalej i stabilniej, niż inne wyroby, jak proszki - te posiadają dużo mniejszy zakres. Jeśli jednak jest się nieuważnym, można trafić w "sferę niebytu", z której ciężko przejść w miejsce docelowe i istnieje możliwość znalezienia się w zupełnie innym mieście, a nawet kraju.

  • portale - dawniej służyły do przemieszczania się po całym Laevheimie, tworzą je łuki. Kiedy nastąpił podział, część portali trafiła do Hjalhildru i Svalhildru, jednakże przestały być aktywne. Pozostałe w Vanhildrze w większości wyłączono, choć kto zdolniejszy i cierpliwy, jest w stanie je uaktywnić przynajmniej na moment. W strategicznych miejscach łuki są strzeżone.


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

#2 2019-02-18 01:48:11

Arbalester
Szeryf Depeszy
Windows 7Chrome 72.0.3626.109

Odp: Laevheim pod lupą

peter-mohrbacher-turiel-revivef.jpg?1534814946

Ez67vcw.png

Przestworza (Svahildr):

  • Ivris - najwyższa bogini, Matka świata

  • (?) Nyrena - najstarsza córka bogów, pani czasu i przeznaczenia. Opiekunka magów, mediów i innych, mających do czynienia z magią oraz kolejami losu. Zwierzę: jaszczurka. Atrybut: maska

  • Aarin - utkana z chmur i promieni słońca, bogini wiatru i wschodu, niosąca nadzieję i pokrzepienie. Opiekunka podróżnych i zagubionych. Posiada parę skrzydeł, dzięki którym lata.

  • Imis - bogini słowa, pisanego, wypowiedzianego i obiecanego. Opiekunka poetów, pisarzy i pomocnica przywódców. Ma słabość do śmiertelników płci męskiej.

Głębiny (Hjalhildr):

  • Teborh - najwyższy bóg, Ojciec świata

  • (?) Zomir - najstarszy syn bogów, pan ułudy, krętactw, chorób. Zwierzę: lis. Atrybut:

  • Phan - bóg snów, iluzji, marzeń. Kapryśny i zagadkowy, lubiący metafory.

  • Vemessa - bogini miru domowego, stworzona ?


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

#3 2019-02-26 23:56:09

Arbalester
Szeryf Depeszy
Windows 7Chrome 72.0.3626.119

Odp: Laevheim pod lupą

matt-hansen-matt-hansen-necrotic-focus.jpg?1431981166

gin1wpf.png

hBfxvLA.png
(pioruny, wiatr, lód) Magia głównie defensywna i drugoplanowa, tj. powiązana ściśle z:

  • zaklęciami komunikacji - interpersonalnej (zależnie od metody) oraz bezpośredniej, np. portale

  • zaklęciami iluzji, także w przedmiotach, np. księgach lub broni

  • telekinezą, telepatią

  • wróżbiarstwem - głównie czytanie z kart i jasnowidzenie (zależnie od metody)

  • zaklęciami opierającymi się na dźwięku, np. usypiające, tępiące zmysły, ofensywne

  • zaklęciami snu, hipnozy

  • zaklęciami wzmacniającymi szybkość, zwinność


vy6lUtI.png
(lód, mgła) Magia głównie ofensywna i drugoplanowa, tj. powiązana ściśle z:

  • zaklęciami komunikacji - interpersonalnej (zależnie od metody)

  • wróżbiarstwem - głównie jasnowidzenie (zależnie od metody)

  • medium, tj. porozumiewanie się ze zmarłymi (zależnie od metody)

  • klątwami (zależnie od metody)

  • zaklęciami polegającymi na wywarach

  • zaklęciami żrącymi, klonującymi

  • zaklęciami wzmacniającymi, leczniczymi, poprawiającymi szczęście itp.


Q6stNpk.png
(roślinność, skały, istoty żywe i martwe) Magia głównie ofensywna i defensywna, powiązana z:

  • zaklęciami komunikacji - bezpośredniej, np. portale

  • nekromancją

  • zaklęciami tworzącymi, np. golemy

  • zaklęciami przywołującymi

  • zaklęciami obronnymi, np. tarczą, kamienną skórą

  • zaklęciami osłabiającymi, np. spowolnieniem, trucizną

  • zaklęciami taktycznymi, np. kamuflażem, ruchomymi piaskami

  • zaklęciami opierającymi się na wywarach, maściach, lekarstwach

  • klątwami (zależnie od metody)


pUol6LU.png
(światło, energia, ciemność) Magia głównie ofensywna, powiązana z:

  • zaklęciami przywołującymi (zależnie od metody)

  • zaklęciami szału, energii, żądzy

  • zaklęciami polegającymi na świetle, np. oślepiającymi

  • zaklęciami taktycznymi, np. minami

  • zaklęciami wzmacniającymi, np. siłę, energię

  • zaklęciami klonującymi, odbijającymi

  • zaklęciami oczyszczającymi - z trucizn, wrogich zaklęć

tumblr_o8wg3kqct31uxrf2to2_1280.jpg


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

#4 2019-07-16 22:26:17

Arbalester
Szeryf Depeszy
Windows 7Chrome 75.0.3770.100

Odp: Laevheim pod lupą

countries__iran_by_sinto_risky_dc1gdjb-fullview.jpg

Lo0OGbS.png

Przestworza (Svahildr):

  • Ludzie - dawni mieszkańcy pierwotnego Laevheimu, którym Ivris pomogła przystosować się do nowych warunków, dając im odporną na mróz niebieską skórę i dłuższe uszy, wzmacniając słuch.

  • Gryfy - pół lwy-pół sokoły. Zwinne, szybkie, latające. Śnieżnobiałe.

  • Drakony - niewielkie smoki, wielobarwne o ogromnych, błoniastych skrzydłach. Nie zieją ogniem, za to mają dwa rzędy ostrych jak brzytwy, wielkich kłów.

  • Harpie - człekopodobne istoty o sępich skrzydłach i nogach.

Śródziemie (Vanhildr):

  • Ludzie - rdzenni mieszkańcy Laevheimu, niezmienieni fizycznie, część z nich posługuje się magią

  • Mroczne elfy - istoty człekokształtne, przypominające ćmy. Raczej małomówne i trzymające się na uboczu. Wrażliwe na światło, znają się na truciznach.

  • Elfy - człekokształtne istoty, podobne do motyli. Kochają znajdować się w centrum uwagi i mamić innych swymi wdziękami. Padlinożercy.

  • Krasnoludy - żyją głęboko w górach różnych stron świata, lecz szczególnie upodobały sobie północ. Rzadko wyściubiają nosy z kopalni.

  • Sukkuby - ponętne istoty o płynnej płci, sycące się pożądaniem.

Głębiny (Hjalhildr):

  • Ludzie - dawni mieszkańcy pierwotnego Laevheimu, którzy kosztem życia lub zdrowia transformowali swe ciała, by dostosować je do wodnych warunków. Mniej lub bardziej przypominają swoje pierwotne wersje - zależnie od części morza lub oceanu oraz rodu, z jakiego się wywodzą.

  • Undyny - żywiołaki wody, kapryśne jak pogoda w górach i zakochane w sobie.


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
siedzibkaanusiakaforum - ragecrew - zfn - jezykpolski - nintendohandheldy