Opowiadania grupowe - forum Depesza

Opowiadania grupowe

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-12-14 21:42:44

Arbalester
Szeryf Depeszy
WindowsChrome 79.0.3945.79

Mapa Laevheimu

emilio-grasso-grand-armillary.jpg?1517299055

[wstęp]

[tak o]


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

#2 2019-12-14 21:43:00

Arbalester
Szeryf Depeszy
WindowsChrome 79.0.3945.79

Odp: Mapa Laevheimu

zAiEqnf.png

KIp7ZAp.png
gabriel-yeganyan-mountainside-public.jpg?1517089856
Kraj Północy.

  • Stolica: Husavik

  • Władza: mieszana - różni władcy i ich namiestnicy oraz niezależne wioski

tumblr_inline_pdoj42Hhiw1r8jbqm_75sq.gifv

Ra’var oddzielone jest od reszty krajów lądu najdłuższym i najwyższym pasmem górskim na kontynencie, co jest jednym z dwóch powodów, dla którego jeszcze nie zjednoczyli się, by zagarnąć więcej terenów, choć regularnie przeprowadzają łupieżcze ataki, czasem osiedlając się na niedługi czas, a innym razem zaraz wycofując z nowym dobytkiem. Drugą zaś przyczyną są konflikty wewnętrzne. Ra’var nie posiada jednolitej struktury, pojedynczego władcy zarządzającego całym krajem. Odkąd po rozpadzie Laevheimu władza królewska została obalona, nie powrócono do niej. Skutkuje to społecznym chaosem, ciągłym przesuwaniem się granic luźnych obszarów wiosek czy lasów. Po drabinie statusu pnie się jedynie przemocą. Żyje się tam niemal w ciągłym stanie gotowości i trybie zagrożenia, co buduje charaktery Ra’varczyków jako surowych i bezkompromisowych. Niemniej w swych małych kręgach zwykle są mocno zżyci i wspierają się bezwarunkowo.
Niewiele żyje tam magików. W latach po Rozpadzie dokonano na nich licznych rzezi i publicznych morderstw - to w Ra’varze urodził się człowiek, który już w swych latach dwudziestych stał się dla wielu nowego rodzaju bogiem i swą nienawiścią wobec magii zalał cały kraj, a potem i Śródziemie. Zasiał ziarno, do współczesnego dnia dające żniwa, choć to ogniste uczucie zelżało do nieufności i objawia się głównie odpychaniem ze strony społeczeństwa oraz dyskryminacją. Magów traktuje się tam jako narzędzia lub broń - zwłaszcza tych posługujących się elementami ognia i ziemi, bo tego najbardziej tam brakuje. Ludzie zapłacą krocie, by magicy rozwiązali ich problemy, a na koniec odwrócą wzrok.
Żywią się tam głównie mięsem i rybami, rolnictwo jest rozwinięte w nieznacznym stopniu, głównie przez brak warunków, natomiast posiadają najcenniejsze stada zwierząt, z których pozyskują najcieplejszą i najbardziej trwałą wełnę. Szkolą się od młodości, jak splatać ją na różne sposoby. Ytteravull to charakterystyczne dla tego kraju wełniane odświętne okrycie wierzchnie, plecione wiele miesięcy, będące świadectwem umiejętności oraz statusu poprzez używanie barwionej wełny. Ilość kolorów, wzorów i skomplikowanych plecień jest wprost proporcjonalna do zamożności i otrzymywanego szacunku.
Choć jak w pozostałych krajach kult bogów odrzucono, dawne dogmaty, przesądy czy rytuały pozostały w Ra’varczykach głęboko zakorzenione. Za czasów spójnego Laevheimu byli znani ze swych radykalnych poglądów i działań, a to odcisnęło wieczne piętno na ich kulturze oraz historii. Źródła większości aspektów nie są świadomi, czas zatarł za sobą pamięć o nich.

- nie lubią się z xacrium, odwieczny konflikt
- Otacza ich trudne do przebycia Morze, mającego w każdym z języków swą własną nazwę;

1aFet4f.png
Jonas_De_Ro_Concept_Art_Whiterose.jpg
Wyspa Północy.

  • Stolica: Selasund

  • Władza: lordowie

  • Rody: Freyalis, Hallveig, Thorberg, Audbjorn, Byrnjolf, Skeggi, Lodmunn

- Dawni Ra'varczycy, którzy odcięli się od swych brutalnych rodaków i zawierając przymierze z Cesarzem Xacrium, osiedlili jedną z wysp, tworząc Dalir
- Trzymają się z dala od wojen, zbyt skoncentrowani na własnych konfliktach
- Bardzo przesądny lud; wyśmienici rybacy

3ME3bek.png
leon-tukker-cratercity-finished-brookejasonas.jpg?1533123792
Królestwo Zjednoczonych Nacji.

  • Stolica: Aurilon

  • Władza: królewska

  • Ród: Deloffre

  • Królowa: Roese Błękitna

tumblr_inline_pdoj44i80M1r8jbqm_75sq.gifv

Po rozpadzie Laevheimu na terenie Śródziemia rozpętał się chaos. Lecheoye i Tyfri zaciekle walczyły o poszerzenie swoich granic, atakując pomniejsze państewka, dzielące je od centrum kontynentu. Ascad, w tamtym czasie o jedną trzecią mniejsze, utrzymywało stan wojenny ze wszystkimi państwami ościennymi. W całym centrum podnosiła się rewolta, ludzie stawali się coraz śmielsi w swoich żądaniach i działaniach. Zginęło wielu królewskich doradców, życie stracił cały ród na południu, zamordowany przez własny lud, niezadowolony z przeciągającej się walki z Tyfri. Te wydarzenia doprowadziły ich do wchłonięcia w granice wroga. Krew lała się potokami, brakowało ostoi w formie władzy, brakowało moralnych przewodników w formie kapłanów, których w większości także wyrżnięto jak świnie na rzeź. Pojawiały się pojedyncze figury, ale niczyi głos nie przebił się ponad wrzask wściekłego tłumu. Aż któregoś dnia w nieszczęśliwym wypadku zginął król Ascadu i na jego miejsce stanął brat. Dragomir szybko zdobył przydomek Niedźwiedziego. Górował nad wszystkimi wzrostem i posturą, długą, czarną brodą i zaciągniętymi na boki wąsami, ale przede wszystkim intelektem oraz bezwzględnością. Zdradzieckimi obietnicami zjednał sobie wystarczająco ludu, by nastawić go wobec reszty. Zamieszki trzymał w ryzach, zawarł pakty ze zdesperowanymi władcami, krok po kroku przybliżając się do ostatecznego zwycięstwa. Kiedy pozostali królowie zorientowali się, jak tragicznie skończyły się sojusze innych z Dragomirem, postawili jeden, ale niestabilny front, wciąż korodujący od wewnątrz. Ascad po poszerzeniu swych granic do aktualnego stanu, przystąpił do zjednywania poróżnionych społeczeństw, tyle lat żyjących osobno i często w niezgodzie. Za dobre uczynki nagradzano, za złe toczyły się głowy, trzeszczały liny szubienic. Niedźwiedzi terror trzymał lud w ryzach przez kilka pokoleń, aż czasy się zmieniły, rządy złagodniały, a ludzie zdobyli nowe zmartwienia. Z krwawych lat niewiele pozostało zapisków, bo też mało ich powstało, a to co przetrwało, palono, jeśli królowi nie odpowiadała treść.

- Na każdy region przypadał namiestnik: Dolina Złota - Éloi Balzac, Wysokogrodzie - Abelin Plantier, Górobór - Ralphie Kaur, [...]

i1pEh0h.png
ivan-laliashvili-final-ruins2.jpg?1496514749
Niezależne Księstwo.

  • Stolica: Viernesse

  • Władza: książęca

  • Ród: Seyrès

  • Książę: Régis

- Żyła złota kontynentu; trafiają się złoża kamieni szlachetnych
- Stara się utrzymać neutralność
- Dzięki wspaniałej dyplomantce, lata temu zawarli układ, wstrzymujący zagarnięcie przez Ascad
- Negocjują z Lecheoye o poszerzenie swych granic; dawniej byli jego częścią, nim teren zajęli najeźdźcy z Ascadu
- Najsłynniejsze wina pochodzą z tego rejonu

UE8ch3P.png
tarmo-juhola-jokitemppeli-kopio.jpg?1543217495
Republika. Kraj zachodu.

  • Stolica: Taone Koura

  • Władza: Umbusi - demokratycznie wybierany władca, a przez niego kolejno Kawani - gubernatorzy

  • Umbusi: Wati Tapihana

  • Kawani: Heriko Waaka, Kaewa Taimana, Sifiso Mete, Nkosi Etoka, Ghakarhi Tereiti, Zula Tiki

Kiedy bogowie odeszli, lud Lecheoye potrzebował nowego, silnego autorytetu. Dość miał boskiej dyktatury, wyzyskujących królów, walk o ziemię. Do głosu doszli ci, chcący wspólnego dobra i w tych zawiłych, nerwowych czasach zewnętrznych zagrożeń, odnalazły się osoby mające wizję przyszłości kraju. Po wielu rozmowach, podróżach i jednym zamachu, wśród nich wyłonił się pierwszy władca wybrany przez lud - Umbusi Manquoba Keeti, którego imię oznaczało zwycięzcę w rozpaczliwych dniach. Regionami zjednoczył plemienia i na szczycie każdego z nich wybrał jednego z ich kandydatów. Minęło jednak wiele czasu i przelano rzeki krwi, nim Lecheoye przystosowało się do nowego porządku i podążyło nową ścieżką.

- Mają ogromne zasoby złota, są jego największym eksporterem na kontynencie.
- Najznamienitsi złotnicy. Specjalizują się w wyrobach metalowych, także wszelkiego rodzaju stopach - wiele zbroi zamawianych jest u tutejszych kowali
- Wysoko rozwinięty transport rzeczny
- Dość niesforni, uparci ludzie, lubiący stawiać na swoim, nawet wiedząc, że brak im racji
- Mają trudne relacje na granicach, są bardzo zaborczy wobec swoich drogocennych zasobów

aay0G70.png
lok-du-24.jpg?1493274317
Cesarstwo. Wyspy wschodu.

  • Stolica: Silen

  • Władza: cesarska

  • Ród: Wen

  • Cesarz: Chana

  • Wyspy: Wschodzące Wyspy Xacrium, Kwitnąca Wyspa, Wyspy Płaczu, Kamienna Wyspa

- Najwyższe posady pełnią kobiety, z wyjątkami
- Najsilniejsza flota morska całego kontynentu
- Eksport i przetwórstwo kamieni szlachetnych
- Dobre, ale chłodne stosunki z Ascadem, regularnie odpierają ataki Ra'varu. Przyjaźni z Dalirczykami.

jtYz3Cj.png
dmitry-dubinsky-06.jpg?1544012236
Cesarstwo. Kraj południa.

  • Stolica: Najash

  • Władza: cesarska

  • Ród: Said N'ait

  • Cesarz: Thamir

- Wiele podróżują. Najbogatszy kraj dzięki swoim wynalazkom, wojnom i gospodarce.
- Sprzedają wspaniałe owoce, nierzadko o magicznych właściwościach
- Posiadają wiele artefaktów i magicznych przedmiotów (często wadliwych)
- Krwawa historia z królestwem Lecheoye, trudne relacje z Doliną Złota Ascadu, dawniej należącą do Tyfri
- Cesarz zawsze ma zastęp magów na swoje usługi

zJvdLPv.png
YCPQEJV.jpg
Zwierzchnie państwo. Wyspa południa.

  • Stolica: Vaiuleia

  • Władza: cesarska z Tyfri

  • Zwierzchnia księżna: Dahra Sabila

- Przystań odpoczynku i relaksu
- Pochodzi stąd najsłynniejszy cyrk kontynentu
- Znajduje się tam jeden z najlepszych uniwersytetów, gdzie ludzie szkolą się i uczą latami


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

#3 2019-12-14 21:43:42

Arbalester
Szeryf Depeszy
WindowsChrome 79.0.3945.79

Odp: Mapa Laevheimu

MXqMkar.png

880w9DB.png

Ashe_WIP_Final.jpg?1400211451
A S C A D , G R A N I C A   Z   R A ' V A R E M
Skrzący Łańcuch Górski, Góra Zadumy. Okolice wioski Hjor.

[tekst]

felix-riano-beneath1.jpg?1544805252
R A ' V A R
Dolina, okolice Grimsgilu. Dawna miejscowość Fagrskorg.

(wyobraźcie sobie, że tych ludzików nie ma)

W czasach, kiedy część Ra'varczyków niezadowolona z tamtejszego życia chciała założyć swoje własne miejsce, obejmując część terenu kraju, nastroje były bardzo napięte, a mieszkańcom nigdy nie brakowało skrupułów. Ra'var zawsze podtrzymywało, że ostatecznie rozstali się z Dalirczykami pokojowo, ale ukrywa historię Fagrskorgu, która miała być ostrzeżeniem dla skrajnych buntowników. Powinno się to skończyć na groźbach, na posiadaniu asa, ale mag stracił kontrolę pod każdym względem i poszedł krok za daleko. Zrzucono na wioskę magię, która zmroziła całą dolinę, pokrywając miejscowość górą lodu, mordując wszystkich jej mieszkańców. Lód jest nie do stopienia; była to pradawna magia, wymagająca wielkiego poświęcenia. Ciała zaklęto głęboko pod powierzchnią, ale dusze odeszły z nich już dawno. Echo dawnego życia jednakże unosi się wciąż nad doliną, a powietrze trzaska od czarów. Dzieją się tam różne anomalie, więc wszyscy unikają tego miejsca, stało się czarną plamą na mapie, zapomnianą i otoczoną złą sławą. Kapłani z pobliskiej świątyni Nyreny znają tę historię i prawdziwą jej odsłonę, opiekowali się księgą, będącą spisem przeszłości. Sami są jednak wygnańcami, więc nie są w stanie chodzić i głosić prawdy.

pawel-hordyniak-mountains2red-reson.jpg?1539797079
R A ' V A R
Świątynia Nyreny, okolice Grimsgilu.

Tutaj będzie o świątyni.


juan-pablo-roldan-forest-1c.jpg?1443927876
Jakieś fajne miejsce gdzieś.

[tekst]

U2g3VXw.png

afv3uvv.png


2tlGTsD
"We are writers, my love. We don't cry.
We bleed on paper.”

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
playersgroup - deathrunforlife - therichteam - bankpylife - goodlife