Opowiadania grupowe - forum Depesza

Opowiadania grupowe

Nie jesteś zalogowany na forum.

#11 2020-02-15 00:41:59

Angelue
Administrator
Windows 7Chrome 79.0.3945.130

Odp: Wyspy Krainy

QkisML1.png
M A T K O W I Z N A
VsYtZPI.png
HhmOTsO.png
VsYtZPI.png

Jest. Będzie.

Miasta

Metropolie charakteryzują się "warstwową" budową - dla lepszej obserwacji terenu. Stolica prawdopodobnie będzie miastem nadbrzeżnym w celu ułatwienia łączności z innymi wyspami.
Nadziemne:
3c8d492e9173d1812f90db10ed7d874b.jpgfd19371560cfc8445a31cae8c0c51fd9.jpg
Podziemne:
7dca622f972bd7ac1271f10693fedfbf.jpg

Miejsca kultu

Pielgrzymka do Wiecznych Zórz
ayan-nag-midnight-gleam-crop-by-artofayan.jpg?1576071198
20d093660fd16bf4aebb1d361630eebc.jpg19714bcdc3b1fa72b3b0d346163cee3e.jpgbc6bb7f112fe05ca4c3d4a0564c790d2.jpg
Ołtarz Liegura
vincent-mactiernan-223b60de-efc4-41b9-9649-6f6693e7ecb1.jpg?1577551298

Ciekawe miejsca

Kamienny Las
a551aff13082d7b1bd67b850372aa210.jpg
[...]
cad8d63ebaa7a7211324ce6491c7b456.jpg
Pole [...]
91a80f0c5b69fa804e721bcff0d05e4e.jpg

Bestiariusz

Głównym środkiem transportu na lądzie będą przerośnięte jaszczurki - szybkie, zwinne, umiejętnie poruszające się na skalistych terenach.
027a9ec68eeb453f93ea17469fcace75.jpg
043fd6eac16ebe6af03417aed7602c52.jpg
Renifery
73b49fdca2a046169a1c9795cdac12ca.jpg
Skófadir
287a14b16b01960026705aa777d83c7a.jpg
Baleola - najbardziej charakterystyczne dla Hjerry istoty, których skóry słyną z niezwykłej miękkości, wytrzymałości i odporności na ogień. Spędzają życie na wygrzewaniu się w lawie i polowaniu na inne stworzenia. Nieagresywne, gdy nie są głodne, choć zdarza się im podchodzić niebezpiecznie blisko miast w poszukiwaniu łatwego do zdobycia pożywienia. Miejskie straże zajmują się odpędzaniem ich od miast - z powrotem do ich ognistych legowisk.
harkale-linai-marine-borocco-creatures-of-embers-copie.jpg?1548495829
Jakieś śmiszne coś - Hjerrijczycy wykorzystują te słodziaki do wykrywania żył kruszców. Stworzonka są praktycznie ślepe, za to o wybitnym słuchu oraz węchu.
9eaab48e04414740feca8b0fc9b2e5bb.jpg

Hjerrijczycy

PRAWDOPODOBNIE będą mogli wyglądać na przykład o tak:
89eb56145842b976ef9baae5c70c3f6a.jpg
d33501d2d600ba1d443ea50295eddf3b.jpg
4db5f0ad837a1eac7cdf3160f4130ae4.jpg
cfe5da3ea631d140de685c07335fec26.jpg
jaromir-hrivnac-20171022-portrait-2ii.jpg

Ezoteryka(?)

DO EDYCJI
DARY LIEGURA I VAERII
Na Hjerrze nie ma magii, którą mogą władać ludzie, są tylko dwa dary - Vaerii i Liegura, których właściwości są związane z tymi dwoma bóstwami. A więc dar Vaerii odpowiada za zmienność, a dar Liegura odpowiada za stałość. W myśl tego dar Vaerii umożliwia obdarzonemu niszczenie otoczenia. Robi to siłą umysłu, wymuszając po prostu rozpad rzeczy, na których się skupia (ludzi też może, dlatego są postrachem na Hjerrze - ale mimo to są szanowani, bo wciąż to dar bóstwa). Gdy jakaś rzecz się rozpada, jej energia jest uwalniana, stąd moje wcześniejsze wzmianki, że ludzie z darem Vaerii pobierają do swoich czynów energię z zewnątrz. Z kolei dar Liegura reprezentuje stałość, a więc ludzie nim obdarzeni są w stanie siłą umysłu przywracać obiekty do ich pierwotnego stanu - ale w tym przypadku do takich czynów muszą pobierać energię z samych siebie. Ci ludzie najczęściej wykorzystują swoje zdolności do leczenia innych ludzi, bo energia do tego potrzebna jest, powiedzmy, porównywalna z tą, jaką posiadają w sobie. Inne, fizyczne prace, mogłyby wymagać nieporównywalnie więcej energii, dlatego też nie opłaca się zlecać takie rzeczy ludziom z darem Liegura, już lepiej, żeby ktoś to zrobił siłą własnych rąk.
HVISLYASHKA
Żeby się stać hvislyashką - słuchającym szeptów, nie trzeba mieć żadnych magicznych zdolności, bo to się opiera na umiejętności obserwacji otoczenia. Tacy ludzie posługują się ziółkami do leczenia, ale też obserwują zachowanie zwierząt, na podstawie tego mogą doradzać w wioskach/miastach w kwestiach związanych z gospodarką, czy np. opłaca się teraz wysiewać, czy mróz nie pozabija sadzonek, ale też odpowiadają za bardziej duchowe sprawy, jak np. próby porozumiewania się z Siene oraz z duszami.

Zayo0Gr.png

Duchy znajdują się zawsze w zasięgu Siene, nieważne, gdzie znajdują się na świecie. Lud Hjerry wierzy, że Stałość zabiera ze sobą dusze zmarłych (które objawiają się w zorzach) i zwraca je Wyspie, gdy nadejdzie ich czas, z kolei ciała należy zwrócić Zmienności. Pochówek polega na uroczystym złożeniu ciała w lawie. Zwyczajem ludu Hjerry są pielgrzymki do miejsc kultu, które znajdują się w pobliżu Wiecznych Zórz. Ludzie porozumiewają się tam z wędrującymi duszami i samą boginią Siene - najczęściej za pośrednictwem hvislyashek.
"till naasta liv" - pożegnanie zmarłego.

dusze, ale  halo, ja poziome potrzebuję

cc083332449224a132bc4ec2d321b3a9.jpg

VsYtZPI.png
KMyKBRA.png

Hjerrijczyków pod względem przekonań politycznych można z grubsza podzielić na dwie grupy - tych, którzy widzą siłę w jednoczeniu się oraz tych, którzy w fuzji dopatrują się zagrożenia dla ich wolności.
Sootmi'al - czyli Przymierze, tak zjednoczeni Hjerrijczycy nazwali swoje państwo.
Eisooti - Niezrzeszeni.[...]

VsYtZPI.png


Dziwne, u mnie działa.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
polandforever - mororp - testowe1 - pl - kacekgames2